PELISTÄ TUKEA ELÄMÄÄN

Toipumispeli

 

Pelaaja seikkailee tosimaailmassa suorittaen pelitehtäviä ja ansaiten digipeliin palkintoja. Tehtävät on suunniteltu tukemaan pelaajan voimaantumista monipuolisesti ja niissä on paljon valinnanvaraa. Ne tutustuttavat pelaajan erilaisiin paikkoihin ja aktiviteetteihin. Pienet tehtävät sijoittuvat lähiympäristöön – omaan kotiin tai sen välittömään läheisyyteen. Isommissa tehtävissä käydään kohteissa ja osallistutaan pelisessioihin itsenäisesti tai ryhmässä.  Digipeli toimii tässä motivaattorina ja apuvälineenä. Pelihahmo tuo pelaamiseen kiinnostavuutta ja syvyyttä.

Peliä pelaa noin kahdeksan hengen pelaajaryhmä puolen vuoden ajan. Pelinvetäjä ja vertaisohjaaja pyörittävät peliä, tukien kunkin pelaajan yksilöllistä polkua. Käynnistämme vuosittain kahdesta neljään peliä.

Ensimmäiset kaksi viikkoa on varattu peliin tutustumiseen, ryhmäytymiseen ja pelihahmojen luomiseen. Tänä aikana pelaajat tutustuvat pelin taustatarinaan ja digipeliin. Alkujakson jälkeen pelikokoontumisia on ainakin kerran viikossa.

Toipumispelissä on 12 eri vyöhykettä luonnosta suhteisiin ja kulttuurista itsetuntemukseen. Pelaajan tavoitteena on tehdä hyvinvointiin liittyvät pelitehtävät seitsemältä itseään kiinnostavalta vyöhykkeeltä.